Pagina's

maandag 18 augustus 2014

Nieuw speeltje

Sinds dit weekend ben ik de trotse eigenaar van de multilock van lewenstein (700DE). Ik had al vele verhalen gehoord dat je er sneller en mooier mee kan afwerken dan met een gewone naaimachine, en dat het voor tricot een droom zou zijn. Dus dat wou ik testen. Na wat gevloek bij het inrijgen van de draden besloot ik een rokje te maken voor prinses. Een eenvoudig model: rechte lap stof en boordband. Maar we gaan niet te eenvoudig beginnen dus ik besloot er het rimpelvoetje bij te gebruiken. Dit zou volgens vele ervaren naaisters een 2-minuten rokje moeten zijn....

Dus ik begon eraan. Eerst wat prutsen om de stof juist onder de persvoet te krijgen, en dan maar stikken. Voor ik het goed doorhad lag er een half afgewerkt rokje voor mij. Nog eventjes de gewone naaimachine uithalen voor de zoom en klaar!


Het is nog een beetje te groot voor prinses maar ze groeit er wel in en doordat ze nog goed kan meetellen denk ik dat de rok wel een paar jaar zal mee kunnen gaan. Tenzij de boordband het opgeeft natuurlijk, daar heb ik nog geen ervaring mee. 

Maar zo hebben we direct kunnen aantonen aan manlief dat de lockmachine heel wat uurtjes zal zingen in onze woonkamer, wat hij trouwens geweldig vind.

En de mama is helemaal verliefd op haar nieuwe speeltje.

Stof: dapper
Boordband: Veritas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten