Pagina's

maandag 25 augustus 2014

Vlindertjes

Als prinsesje nog kleiner was, had ze zo'n prachtig jurkje met vlindertjes op. Ik was er helemaal verliefd op. Zo fleurig en helemaal niet wat ik had gedacht dat ik haar zou aandoen voor ze geboren werd. Maar prinsesje is nu eenmaal een fleurige meid dus die vlindertjes stonden haar prachtig.

Deze zomer ging ik dan maar op zoek naar een gelijkaardig kleedje, maar heb dat helaas niet echt gevonden. Gelukkig heb ik het naaien ontdekt, en ben ik dus niet meer beperkt tot klerenwinkels maar kan ik ook in stoffenwinkels gaan snuisteren. En een aantal weken geleden vond ik opnieuw een vlinderstofje. Geen zomerstofje, maar eerder een winterstofje. Ik kon er niet aan weerstaan dus al snel vond hij een plaatsje in mijn stoffenkast, te wachten op het perfecte patroon. En toen kwam de ingeving: het "betoverende winterkleedje" van Femma. Ideaal voor zo'n warm stofje. EN met mouwen! Lekker warm...

Ik ging aan de slag en het bleek niet zo moeilijk, dus besloot ik om ineens ook een voering bij te maken. Snel als ik ben begon ik vlug met het ineen steken. Maar zoals altijd, heb ik dus weer het plan niet gelezen. Dus wat merkte is als ik bijna klaar was? Ik was de mouwen vergeten in te naaien! Het is niet het eerste kleedje dat ik naai, maar wel het eerste met mouwen, dus door macht der gewoonte liggen die mouwen nog gewoon op mijn tafel!



Nu ja, ik ga het echt niet meer uit elkaar halen, dan is het maar een overgooier i.p.v. een kleedje. En deze keer echt niet overdressed voor de crèche. Ideaal. Nog even wat broekkousen zoeken en prinses is weer gekleed. Dit is het resultaat:


Zo goed mogelijk geprobeerd om de print te laten doorlopen over de rits...


En als beginnend amateur fotograaf, werd het tijd om de amateur fotostudio nog eens te gebruiken. En prinses had er zin (met dank aan haar meter die zorgde voor het nodige entertainment)

 
een beetje dansen
 

 
en een beetje ballet :-D
 
 


nog even wat zoeken
 

 
we hebben zelfs al een bijpassende trui





 
Stof: Modedecor
Voering: Kussensloop van Ikea uit de koopjeshoek
Trui: C&A communiecollectie 2014
Broekkousen: HEMA




1 opmerking: