Pagina's

maandag 3 november 2014

Helemaal verliefd!

Ok, ik ging het nooit doen: eenzelfde patroon meerdere keren maken. In het begin vond ik het saai om telkens hetzelfde te moeten maken, en zocht ik telkens naar een nieuwe uitdaging. Maar dan gebeurt het: je komt een patroon tegen die je goed afgaat, die je vlot kan maken en voor je het weet maak je het opnieuw. Dus ik beken: ik ben begonnen aan mijn derde stuk van dit patroon.

Het gaat om de Burda 6920. De eerste keer dat ik het maakte was het in zo'n zachte stof dat veel weg had van sweaterstof. Zo zacht! Wat heb ik dat kleedje graag gedragen... Net alsof je in een training rondloopt, maar je ziet er stijlvol uit. Het enige probleem: het was de eerste keer dat ik het maakte en eigenlijk mochten er wat aanpassingen aan gebeuren. Mijn heupen mochten iets lager komen, de rok mocht iets langer (mijn eerste versie was te kort uitgevallen) en het mocht een maatje groter. Dan zie je toch net iets minder detail. Je moet nu eenmaal niet met je foutjes te koop lopen.

Toen het stoffenspektakel was in Aalst heb ik een leuk stofje kunnen scoren en daarmee ging ik aan de slag. Gisteren alles uitgetekend, vandaag alles gestikt. En ik had geluk: prinses was in haar nopjes dus ik kon ook effectief naaien vandaag. Het was ook nodig want ik moest en zou mijn kleedje vanavond aandoen om naar de opleiding voor mijn werk te gaan. Lekker pronken met mijn nieuw stuk (erg he).

Maar het is dus gelukt. Een half uur voor ik moest vertrekken kon ik de laatste draad afhechten. En vol trots kon ik mijn nieuwe kleedje aandoen. Tijdens het naaien vond ik het al schitterend, maar als ik het aanhad was ik helemaal verliefd. Eindelijk eens een kleur die mijn gaat, met een gouden detail (wat ik echt graag zie) en een model die mij past (en aangepast aan mij!). En het voelt helemaal zoals het eerste kleedje: heeeeeeel zacht en warm. Dit kleedje ga ik kapot dragen, ik voel het nu al.

Foto's moesten wachten tot na de opleiding, maar hier zijn ze al. Wat vinden jullie ervan?

 


Korte raglan mouwen
 

Met een truitje van de JBC is het net wat warmer
 
 
En we werken af met een juweel van... jawel: H&M
 
 
Mijn kleedje zelf heeft al bij al misschien 10€ gekost (hopelijk ziet het er niet zo goedkoop uit!) en ik kan het niet helpen maar daar word ik echt gelukkig van. Het moet niet altijd duur zijn, nietwaar?



 
 

4 opmerkingen: