Pagina's

zondag 28 december 2014

Een warme trui voor een stoere prinses

Het is soms wat zoeken welke patronen je liggen, welke merken, welke magazines,... en vervolgens ook hoe die maten liggen. En dan ineens vind je het: "B*Inspired". Eerder maakte ik al een jurkje met colkraag uit tricot (http://lilaroosje.blogspot.be/2014/12/onverwacht-in-het-nieuw.html) dat zeker nog zal gemaakt worden, en nu maakte ik ook een trui. Eentje met een col (die ik wel wat verkleinde zodat ik het koordje niet nodig zou hebben) en met een zakje. Ik koos bewust voor een trui zonder kap omdat ik zelf vind dat zo'n kap geweldig in de weg zit als je een jas aanhebt :-D

Heerlijk patroontje. Alles zit haar direct als gegoten, maar op het zakje heb ik toch staan vloeken. Maar laten we wel eerlijk zijn: het is en blijft een leerproces en hier moet ik duidelijk nog wat op oefenen. Voor de hele trui gebruikte ik mijn overlock, maar voor de zak gebruikte ik een locksteek op de naaimachine. Ik weet niet hoe ik het mooier zou kunnen krijgen, maar als jullie tips hebben, laat gerust weten. De steek was 4.5 breed, 1.5 lang (dit gaf het mooiste resultaat) en ik gebruikte een boventransportvoet.

Dit is het resultaat. Nu uitzonderlijk zonder prinses. Na de feestdagen heeft ze niet zo'n zin om te poseren en het is haar volledig vergeven. Iedereen heeft recht op verlof, nietwaar ;-)



Stof: sweaterstof met een hele zacht pluche van bij Modecoupon
Patroon: B*Inspired Editie 3 B1454

Geen opmerkingen:

Een reactie posten