Pagina's

dinsdag 6 oktober 2015

Roosjes

Wat hou ik toch van roosjes... Pure romantiek. Heel cliché natuurlijk, ik weet het wel, maar toch... Smelt...

En nu smelt ik er helemaal voor want ik zag gisteren op Facebook iets dat mijn aandacht trok. Appelrozetjes: een gebakje in de vorm van een roos. Geweldig! Ik ben nu al fan.

Dus toen ik vandaag in de winkel stond, viel mijn oog op bladerdeeg, en dat heb ik dan maar gauw meegenomen. De appeltjes werden in schijfjes gesneden en in citroenwater gelegd. Dat werd 5 min opgewarmd in de microgolf zodat ze soepeler zouden worden. Het bladerdeeg werd uitgerold. Confituur gemengd met een beetje water werd over het bladerdeeg gestreken, daarboven werden de appeltjes gelegd. Dit werd opgerold en in een cupcake-papiertje in een schotel gelegd. Niet doen! Echt een slecht idee. Je bladerdeeg kleeft veel te hard aan het papiertje.


Alles ging 40 min op 180 graden de oven in.



En nu smullen maar! 

Wil jij het ook proberen? De volledige uitleg vind je hier: http://tiphero.com/baked-apple-roses/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten