Pagina's

vrijdag 8 januari 2016

Mijn nieuwe lievelings-cardigan

Ken je dat gevoel? Je bent aan het shoppen en je ziet iets dat je gewoon MOET hebben?

In dit geval was ik een beetje aan het rondlopen op het stoffenspektakel. De laatste tijd vind ik daar niet zoveel meer, maar je weet maar nooit. Dus ik ga nog steeds als het in de buurt is, maar ik kom nu wel minder geladen thuis :-)

Maar nu zag ik iets blinken. Helemaal bovenaan een kraampje. Niet uitgestald, alsof ze het wilden verstoppen. Dit stofje trok al van ver mijn aandacht. Vlug even gaan voelen... Zo'n zachte, warme, wollige stof... Geen idee wat ik ermee zou maken maar ik moest ze hebben. Dus ik speelde veilig en bestelde 2m. Echte wol verzekerde de verkoper mij. Goed voor een koude winter (waar we voorlopig nog op moeten wachten, maar dat is niet erg).

Ik kwam thuis en besefte dat het stofje wel heel dik was, dus ik kon er niet zomaar gelijk wat mee maken en het was ook vrij stug. De Hope Cardigan werd afgeschreven. En nu? In een naaigroepje werd mij voorgesteld om er de Mona vest uit LMV uit te maken. Maar ik twijfelde toch...

En toen zag ik het! Dit zou een cardigan worden. Maar een recht model. Iets dat niet zo'n soepele stof vraagt, ook al wordt het in het patroon voorgesteld. Het werd de cardigan uit My Image herfst/winter 2016. Het was niet de eerste keer dat ik dit model maakte, maar wel de eerste in een echt dikke stof. Maar ook deze versie werd gevoerd en eenmaal klaar was ik helemaal verliefd.

Het klinkt cliché, maar ik heb die trui ondertussen al zo vaak aangehad, ik begrijp niet dat ze nog leeft. Het is gewoon mijn lievelingstrui geworden. Het feit dat zelfs mijn klanten in de winkel (die niet weten dat ik naai) mij complimenteerden met mijn mooie trui gaf me bijna vleugels :-)

Maar genoeg gezeverd. Tijd voor een foto.



Zo fier als ik erop ben, nam ik zelfs de tijd om de foto te bewerken (enkel de achtergrond) zodat hij beter tot zijn recht zou komen. Vinden jullie het net zo geslaagd als ik?


2 opmerkingen: