Pagina's

vrijdag 5 februari 2016

Lekker ontbijten

Boterhammen... Ik heb het nog nooit graag gegeten, maar je kan nu eenmaal niet de hele dag door pasta of aardappelen eten, dus at ik ze maar. Maar nu ben ik het echt moe dus ben ik op zoek gegaan naar een doenbaar alternatief. Die ochtenden zijn namelijk al hectisch genoeg, ik heb dus geen zin om zo vroeg al te staan koken. En toen kwam ik nog maar eens een blog tegen over granola...

Het is al een tijdje een hype heb ik het gevoel, en zoals steeds huppel ik een beetje achteraan als het op eten aankomt. Maar nu ga ik er toch voor. Ik deed vandaag mijn boodschappen en maakte vanavond zowaar mijn eerste zelfgemaakte granola! Je kan er een beetje mee doen wat je wil heb ik begrepen, maar het komt neer op een mengeling van haver, noten, zaden en pitten die je roostert in de oven. In mijn mengeling gebruikte ik deze keer haver, hazelnoten, walnoten, cashewnoten, pompoenpitten, zonnebloempitten, chiazaad, maanzaad, cacao poeder, maple syrup en maisolie (ik ben niet zo voor kokos...). Dit alles werd vakkundig gemengd en gemorst door mijn kleine meid en werd daarna op een ovenplaat geroosterd in een oven van 175°C gedurende 20 min.

Na 1 min rook mijn keuken al naar chocola. Mmmmmm... Eenmaal alles gebakken en gekoeld was, heb ik natuurlijk eens voorgeproefd. Mag ik dit wel? Alle ingrediënten apart mag ik wel, maar samen... je weet maar nooit. Maar geen zorgen. Zoooooo lekker!!! Nu ik weet hoe het smaakt, heb ik zelfs moeite om het potje niet gewoon te gaan halen en het zo op te eten. Wat verlang ik al naar het ontbijt...


Smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten