Pagina's

maandag 27 juni 2016

Bedankt juf!

Niet te geloven! Prinsesje heeft haar eerste jaartje in het instapklasje bijna afgerond... Volgend jaar mag ze naar het eerste kleuterklasje, maar eerst is het tijd voor een welverdiende vakantie. Maar die vakantie wordt niet ingezet zonder eerst een kleine dank-je-wel te geven aan de juf. Want ook al is het hun job, ze doen toch echt fantastisch werk met onze kinderen. Ik weet alvast dat ik het zelf niet zou kunnen!

Maar wat geef je dan? Een pen? Een pennenzak? Een mok? Volgens mij krijgen ze die al genoeg. Ik denk trouwens dat ze op dieet (aangezien ik haar altijd gezonde dingen zie snoepen), dus wat geef je dan? Iets voor de klas? Waarom niet?

In januari heb ik Jules al een nieuwe kleerkast gegeven, want blijkbaar ben ik de eerste naaiende mama in de klas, en ik was enorm geïnspireerd door al die andere mama's op Facebook die naaien voor Jules. Dus voor kerst kreeg Jules al dit:





Maar toen viel het mij op: Jules draagt sinds hij zijn nieuwe kleerkast heeft, alleen maar zijn nieuwe hemdje (want die truien zijn toch te warm als de zon schijnt...) Zijn oude kleertjes heb ik trouwens niet meer gezien ;-)

Altijd hetzelfde aandoen is toch maar saai, dus rommelde ik wat tussen mijn restjes en zocht de meest mannelijke stofjes die ik kon vinden (niet eenvoudig met een prinsesje in huis), maar vond toch 2 groene stofjes die erdoor konden. Eentje met bloemetjes want de meisjes willen toch ook wat, en een ander met bloem-achtige sterretjes. 

Ik zou graag zeggen dat er geknipt en gestikt werd en in een zucht 2 nieuwe hemdjes geboren werden, maar niet dus. Wat heb ik daaraan gesukkeld! Elke mouw heb ik minstens 3 keer moeten doen! Geen idee wat er mis gegaan is, maar ik had telkens een kleine rimpel of een plooi... Heel frustrerend. Maar hier zijn ze dan toch: de 2 nieuwe hemdjes van Jules:


Nu hopen dat de juf het leuk vindt en niet stiekem gehoopt had op een doosje pralientjes ofzo. Maar ik ben er zeker van dat ze die wel van een andere mama zal krijgen :-D

Ik weet alvast dat ik deze hemdjes niet snel opnieuw zal maken. Misschien toch eens proberen een t-shirt te maken voor Jules? Prinsesje heeft nog 3 jaartjes te gaan in de kleuterschool dus tijd genoeg om te oefenen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten